כתבה בבלוג

גן קטנטלי

חזון גן קטנטלי

מאי 09. 2018 | מאת טלי

חזון גן קטנטלי

 

המסגרת החינוכית ומטרתה

 

ליצור ולהעניק לילד סביבה תומכת ויציבה המסייעת לצמיחתו וגדילתו של הילד בצורה בריאה.

עלינו תחילה לסייע לילד לפתח את מכלול יכולותיו הפנימיות, ללא הפרעה לתהליך הצמיחה והגדילה הטבעיים שלו. באופן זה, בשלב מאוחר יותר, יוכל הילד להשתמש בהם לפתח מיומנויות נוספות.

בשנות הילדות הראשונות, היכולות המפותחות של הילדים הינן מתחום המוטוריקה והדמיון. לפיכך הסביבה החינוכית מתאימה לילדים עד גיל ארבע תדגיש את פיתוחן של מיומנויות אלו.

 

אבני היסוד בחינוך בגן קטנטלי

 

  1. אהבה- הצוות מעניק יחס חם, אוהב ועוטף לילדי הגן.

  2. עקביות- שיטתיות ועיקביות בהקניית הרגלים והכרת הסביבה כתנאי חשוב ראשון להרגשת השייכות וההתמצאות של הילד בגן.

  3. התנסות- לתת מענה לצורכי ההתפתחות הראשוניים של הילד ולהשתלבותו בסביבת החיים תוך הכרה בייחודו של הילד.

  4. גישור- לגשר בין חיי הילד בבית ובגן על ידי השרת אווירה חמה, תומכת ובטוחה. זאת, על מנת להעניק לילד תחושות מוכרות ולטעה בו הרגשת ביטחון ונינוחות תוך שיתוף ההורים בכל הנעשה עם ילדם לפי הצורך.

  5. משחק- המשחק הוא המפתח להתפתחות כוללת- רגשית, חברתית, פיזית ושכלית. הלמידה המשמעותית בגננו נעשית תוך כדי משחק:

    • משחק בצעצועים- המפתח שליטה הגורמת הנאה ומשמש ללמידת תיאום בין חושים.

    • משחק סוציו דרמטי- משחקי "כאילו" המאפשרים התמודדות עם סיטואציות אמיתיות.

    • משחק המיומנויות- הרכבה, התאמה, בנייה ועוד.

באמצעות המשחק אנו מפתחים בילדים את הדמיון, יכולת פתרון בעיות, יצירתיות וקשיים חברתיים.

  1. יצירה- אנו מגישים לילדים את האמצעים בהם ייצרו את כל העולה על רוחם ודמיונם.

  2. התוכנית הלימודית- כל תוכן לימודי הנלמד בגן מתייחס לכולות הילד: לאספקט האינטלקטואלי, הרגשי והפיזי-מוטור. הנושאים עליהם אנו עובדים בגן הם מתוך סביבת החיים של הילד. אנו חושפים את הילד לתרבות, לדת ולמסורת ישראל ובכך מקרבים את הילד לערכים יהודיים.

  3. תזונה- חלק חשוב מהאוירה בגננו הם הריחות העולים מן הסירים והחום המופק מהתנור, המסייעים לשמור על אווירה ביתית ונעימה.

  4. הצוות- הגננת והצוות בגננו משמש כגורם מתווך בין הילד והעולם ומסייע לו בארגון חוויותיו באמצעות גילוי רגישות לצרכיו ומתן מענה מתאים אליהם. הצוות בגננו מקפיד להעניק לילדים יחס אישי, תוך תשומת לב לפרטים ועידוד מתמיד ליכולת תפקוד עצמאית.